Technikai tanácsadás a biztonsági kameráknál fellépő problémák elhárításához

Vásárolt egy biztonsági kamerát, és gondjai vannak a használatával? Itt a leggyakrabban felmerülő problémákra talál megoldásokat.

Ha itt nem talál megoldást a problémájára, megpróbálhatja kikeresni a technikai tanácsadás speciálisan az Ön által megvásárolt termékre vonatkozó részét, lásd a 2. szakaszt.

1. Válassza ki a problémát

1.1 Nincs használati útmutatóm

A használati útmutatókat mindig letöltheti közvetlenül az adott terméknél a weboldalunkon a "Csatolt fájlok" fül alatt. Ha nem találja az útmutatókat, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. 

1.2 A kamerához nem lehet csatlakozni (offline állapotban van)

  1. Ellenőrizze, hogy a kamera legalább a helyi hálózathoz csatlakoztatható-e
    Ha a kapcsolat a helyi hálózatról működik, lépjen tovább az 1.4. ponthoz.
     
  2. Ellenőrizze, hogy a kamera megfelelő IP-címre van-e beállítva.
    Ha a kamerán nincs aktiválva a DHCP funkció (a megfelelő IP-cím automatikus kiosztása),akkor vagy aktiválni kell ezt a funkciót, majd újra kell indítani a kamerát, vagy beállítani az IP-címet kézzel (csak haladó felhasználók számára). 

    A DHCP funkciót általában a kamerához mellékelt szoftver segítségével lehet aktiválni.

    Ha az IP-címet kézzel szeretné beállítani, itt röviden összefoglaljuk a legfontosabb pontokat. A router IP-címe általában 192.168.1.1, (a router címét megtudhatja, ha a parancssorba beírja az "ipconfig /all" parancsot, majd a "Default Gateway" sorban megkeresi a címet). A piros rész a hálózati szegmens, az utolsó szám pedig a konkrét cím. Ahhoz, hogy a kamera megfelelően működjön, szükséges, hogy
    a) A kamera hálózati szegmense megegyezzen az útválasztó hálózati szegmensével
    b) A konkrét cím a hálózaton egyedi (ha több eszköz van ugyanazon a hálózaton ugyanazzal az IP-címmel, egyik sem fog megfelelően működni). Például a "ping 192.168.1.100" beírásával megtudhatja, hogy egy adott IP-cím szabad-e. Ha a parancssor szerint a cím nem egyezik, az azt jelenti, hogy a cím szabad. 

1.3 A kamera online van a helyi hálózaton, de nem tud csatlakozni az internethez

  1. Ellenőrizze, hogy az internet aktív-e azon a hálózaton, amelyhez a kamera csatlakozik
    Csatlakozzon ugyanahhoz a hálózathoz, és próbáljon meg webhelyet böngészni.
     
  2. Győződjön meg róla, hogy azon a készüléken, amelyről csatlakozni szeretne a kamerához az interneten keresztül, van aktív internet (adat / wifi)
    Próbáljon meg csatlakozni egy bármilyen weboldalhoz a készülékről.
     
  3. Győződjön meg róla, hogy nincsenek olyan szabályok beállítva az útválasztón, amelyek blokkolják a kommunikációt
    Ha nincs semmilyen speciális beállítás az útválasztón, akkor semmit sem kell megváltoztatnia ahhoz, hogy a kamerák működjenek. A probléma gyakran a vállalati hálózatokban jelentkezik, ahol az informatikusok különböző szabályokat állítanak be, amelyek bizonyos típusú kommunikációt blokkolnak. Ebben az esetben az informatikai oldalon kell megoldania a problémát. A kamerák az UDP 1-65535 portokat használják a felhőcsatlakozáshoz.
l

2. Válassza ki a kérdését

2.1 Szükségem van nyilvános IP-címre az IP-kamera üzemeltetéséhez?

Mivel a kínálatunkban szereplő összes IP-kamera támogatja a felhőcsatlakozást, nincs szükség nyilvános IP-címre. Ugyanakkor nincs szükség különleges beállításokra az útválasztón. 

A felhőszolgáltatásért nem kell fizetni, kivéve, ha az adott kamera esetében máshogy van feltüntetve.

2.2 Mekkora a kamerák energiafogyasztása?

Kamerák fogyasztása:

  • Az analóg kamerák általában 70-150mA körül fogyasztanak
  • Az IP-kamerák általában 250-350mA körül fogyasztanak

Ha a kamera rendelkezik infravörös megvilágítással, akkor a kamera fogyasztását az aktív működés idején (általában éjszaka) hozzá kell adni magának a kamerának a fogyasztásához. A hozzávetőleges értékek a következők:

  • 15m-ig = 200 - 300mA
  • 25m-ig = 300 - 400mA
  • 50m-ig = 500 - 800mA

Milyen az alacsony fogyasztású kamerák energiafogyasztása:

Az alacsony energiafogyasztású kamerák úgy működnek, hogy alvó üzemmódba kapcsolják magukat, és képesek az energiafogyasztást akár 1mA alá csökkenteni. Ezután fel tudnak ébredni alvó üzemmódból, általában egy mobilalkalmazás utasítására, vagy egy mozgásérzékelő (PIR) vagy más érzékelő segítségével. Aktív állapotban a fogyasztásuk a hagyományos kamerákéhoz hasonló. Ezért az alacsony fogyasztású kamerák különösen alkalmasak olyan helyeken, ahol nincs szükség folyamatos megfigyelésre, és ahol nincs nagy mozgás.

2.3 Mikor láthatatlan az infravörös megvilágítás? (840nm vs 940nm)

Számos kameránk IR-világítással van felszerelve, ami lehetővé teszi az éjszakai látást. Az IR-sugárzás hullámhossza szerint 2 típusú megvilágítást különböztetünk meg:

  1. 940nm - teljesen láthatatlan sugárzás
    Még ha közvetlenül a diódákra nézünk is, az emberi szem számára semmi sem látható. Ez a típus diszkrétebb, de ezzel szemben 30-50%-kal kisebb a hatótávolsága. A 940 nm-es hullámhosszúságú infravörös megvilágítást ezért elsősorban a rejtett kamerák használják. 
  2. 840nm - a diódák pirosak
    A megvilágítás emberi szemmel nem látható, de ha közvetlenül a diódákba nézünk, láthatjuk, hogy a diódák pirosan izzanak. Ezt a fajta megvilágítást általában a hagyományos biztonsági kamerák használják, mivel sokkal nagyobb távolságból teszi lehetővé az éjszakai látást.

2.4 Különbség a szoftveres mozgásérzékelés és a PIR-érzékelő között

A szoftveres mozgásérzékelés és a PIR-érzékelős érzékelés közötti különbséget a Kép mozgásának érzékelése vs. PIR mozgásérzékelő című cikk tárgyalja részletesen.

2.5 Milyen objektívek milyen látószöggel rendelkeznek, és mi az ideális tárgytávolság

Egyes kamerák esetében a gyártók nem adják meg a látószöget, csak az objektív hosszát. Az alábbi táblázat segít kiválasztani a megfelelő lencsét az Ön alkalmazásához.

 

2.6 A kamerák megtalálásának és párosításának lehetőségei az alkalmazással (QR-szkennelés, keresés a LAN-ban)

A kamerák keresésének és az alkalmazással való párosításának lehetőségeit (QR-szkennelés, keresés a LAN-ban, hangjelzés) részletesen a A kamerák keresésének és az alkalmazással való párosításának lehetőségei című cikk ismerteti.

2.7 Mi az az Onvif, és lehet-e vele kamerákat csatlakoztatni harmadik féltől származó NVR-ekhez, szoftverekhez vagy NAS-okhoz?

l

3. Egyes termékek kikeresése a technikai tanácsadásban

Többféleképpen kereshet a technikai tanácsadásban. Ezeket az alábbiakban ismertetjük.

3.1 Keresés termékkód alapján

Írja be a megvásárolt termék kódját a weboldal tetején található keresőmezőbe. A keresésnek először magát a terméket kell megtalálnia, majd a technikai segédanyagot (ha van ilyen). 

  • Ha a kód kötőjelet tartalmaz, csak a kódnak a kötőjel előtti részét írja ki
  • ha nem talál egy adott termékre vonatkozó cikket, megpróbálhat egy általános útmutatót keresni egy egész termékcsaládra vonatkozóan, amely ugyanazokkal a kezelőszervekkel rendelkezik (lásd a 2. pontot).

3.2 Keresés termékcsaládok szerint

A weboldal tetején található keresőmezőbe írja be a termékcsalád nevét, pl.

  • Secutek SGT
  • Secutek SRT
  • Secutek SWX
  • stb.

3.3 Kézi böngészés a technikai tanácsadásban

Manuálisan is böngészhet a technikai tanácsadásban a következő módon:

  1. Lépjen be a Technikai tanácsadás biztonsági kamerákhoz fülbe
  2. Böngésszen az egyes cikkek között
l

Nem sikerült megoldania a problémát?

Ha a tanácsadás nem segített Önnek, nincs más választása, mint megreklamálni az árut. Tekintse meg, hogyan nyújthat be reklamációt.

Kérdések

Ezen az oldalon egyenlőre senki sem írt hozzászólást.

Csak a regisztrált és bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást.

Szállítás sebessége
Kommunikáció minősége
Az üzlet átláthatósága
94 %
az ügyfeleink elégedettek voltak a vásárlással a www.spystore.hu
22 értékelés